Интервю с Марко Капуто, съосновател на 85.PIZZA


Марко, откъде възникна нуждата за сътрудничеството с Askoll?
От самото начало ние се опитваме да предложим високо качество на услугата: изборът да извършваме доставки с електрически скутери означава да обърнем специално внимание на околната среда, да можем да достигнем до нашите клиенти бързо и навсякъде и накрая да ограничим разходите за поддръжка и управление на автопарка.
Освен това, за да гарантираме доставката на ароматни пици, с вкус и аромат на току-що излезли от фурната, беше изключително важно да окомплектоваме нашите eSpro с Hotbox. Hotbox е професионалната фурна, предназначена да осигурява перфектните пици за доставки по домовете. При тях може да контролирате температурата и влажността, като по този начин поддържа пиците с постоянна температура от 85 °.
Работите с Askoll и Hotbox вече много месеци: какви са техните силни страни?
Това, което ни впечатли най-много в нашата eSpro гама, е ефективността на батериите, която ни позволява да извършваме пълното ежедневно обслужване, без да ги сменяме или презареждаме. И като говорим за зареждане, удобството на plug and play конектора е безценно.
Намаляването на разходите за управление на автопарка също е очевидно. Знаехме, че ще спестяваме сериозна сума от гориво с тези електрически скутери, но наистина не очаквахме, че разходите за поддръжка ще бъдат изключително ниски.
И накрая, една от целите ни беше да пренесем у дома изживяването от пицата, току що сервирана на масата. Благодарение на комбинацията с Hotbox постигнахме целта.
85.pizza се роди малко преди началото на пандемията, но вие имате предишен опит в ресторантьорския бизнес. Според вас какво се промени в кетъринга след Covid?
На оперативно ниво работата се усложни много – постоянното ползване на защитни средства: маски и РРЕ изискваше полагането на много допълнителни усилия.
От друга страна, едно нещо, което се промени положително, е връзката с клиента, която вече е много по-внимателна към качеството на продукта и преживяването. Ако преди поръчката вкъщи беше необходима, за да се ускори приготвянето на вечерята, за да има повече време за себе си, сега хората избират доставка, за да направят вечерта по-удовлетворяваща, за удовлетворението да опитаме нова храна, и да пътуваме и с ума. Накратко, доставката е избрана, за да изживеете истинско преживяване.
И така, как си представяте бъдещето на доставката на храна?
Според мен тенденцията на растеж на доставката на храна ще продължи и след Covid, защото хората са придобили нови навици, които ще се запазят и в бъдеще.
Ако досега клиентите са се фокусирали само върху продукта, в бъдеще ще бъдат по-внимателни към цялостното преживяване. Доставката на храна ще трябва да ги включва все повече и повече. Основното предизвикателство ще бъде да хуманизираме преживяването, като успеем да преодолеем неосезаемостта, липсата на човешка връзка с ресторантьора, типична за доставката.